CASE: Jaws in de Kralingse Plas

Een evenement van Sharkbite Creative

De formule:

buitenbioscoop + bijzondere locatie + filmklassieker + special effects

=

Jaws in de Kralingse Plas

Buitenbioscoop

De afgelopen jaren zie je een grote opkomst van buitenbioscopen. Filmliefhebbers kijken in de zomer graag buiten naar een film.

Bijzondere locatie

Rotterdam heeft vele mooie plekjes. Eén van de hotspots is de Kralingse Plas. Een film kijken vanaf het water met uitzicht op de skyline van Rotterdam, mooi toch?

Filmklassieker

De film Jaws is een echte klassieker. Jong en oud heeft de film gezien of heeft er op z’n minst van gehoord. Menig man of vrouw durft door deze film niet meer in zee te zwemmen.

Special effects

Een extra dimensie aan het filmkijken vanaf het water zijn de verschillende special effects die je kan toevoegen. Denk aan duikers die in je tenen knijpen, haaien die voorbij zwemmen, acteurs met afgebeten ledematen…

Fase 1: concept

Een buitenbioscoop op een bijzondere locatie, inclusief special effects.

Fase 2: testen

Is er een doelgroep voor het concept? En wie precies?

Fase 3: voorbereiding evenement

Veiligheidseisen, leveranciers, licenties, marketing.

Fase 4: kaartverkoop

De kaartverkoop vindt in verschillende fases plaats (Early Shark, Normal Shark, Late Shark etc.)

Fase 5: uitvoering

Het evenement vindt plaats! Ruim 3.000 bezoekers kwamen in twee dagen kijken naar Jaws.

Fase 6: evaluatie

Zijn de bezoekers tevreden? Willen ze terugkomen? Hoe staan we er financieel voor?

Conceptfase
Testfase
Voorbereiding evenement
Kaartverkoop
Uitvoering
Evaluatie

Bezoekers

  • Mannen
  • Vrouwen

Leeftijdsgroep

  • 18-25 jaar
  • 26-35 jaar
  • 36-50 jaar
  • 50+

Partners