EFR

Your next st’app

Het begon op een app evenement op de Erasmus Universiteit. Je had de mogelijkheid je idee voor een app te pitchen en het beste idee wint aan het eind van de dag. Na een voorstel rondje van de jury begon de jury met hun eigen levensverhaal. Na een aantal motiverende speeches was het tijd om […]

herhaling welva

Over de grens. Over de grens.

Vakantie Je kijkt er soms maanden naar uit: vakantie. Af en toe moet je er natuurlijk even uit, geen enkel probleem. Je hebt er voor gespaard, je gaat met vrienden, familie of alleen. Iedereen weet ook dat je gaat, je hebt het immers op Facebook gezet. En misschien zelfs tegen mensen gezegd toen je ze […]

Sociale netwerk in jaren 80

Het sociale netwerk in de jaren 80

Wie had in de jaren 80 gedacht dat… Er iets zoals Facebook zou zijn? Men zou Facebook omschrijven als “een digitale online internet computer web speurtocht” die je opent in een “website browser”. Daar konden enkelen wellicht nog wel wat bij voorstellen. Maar als je vervolgens zegt dat je zowel “vrienden” als “mensen die je […]

Effective commercial

Effectieve reclame?

Hoe kan je een boodschap duidelijk overbrengen? Dat hebben de makers van deze waarschuwingsvideo uit Nieuw-Zeeland wel goed begrepen. In de video komt naar voren dat hardrijders niet altijd alles zelf in de hand hebben. Denk maar eens aan andere verkeersdeelnemers die ook onverwachte dingen kunnen doen.   Doel bereikt? Oordeel zelf.

LinkedIn aanbeveling2

LinkedIn tip #3

Zorg voor aanbevelingen De referenties van LinkedIn heten ‘recommendations’ of ‘aanbevelingen’. Bezoekers van je profiel zien een positieve referentie van een derde als een indicatie dat je goed werk aflevert. Let op: als je alleen aanbevelingen hebt van mensen die jij ook hebt aanbevolen, dan kan dit voor bedenkingen zorgen bij de lezers. Schrijf alleen […]

Wereld veranderen2

Social Media tip #2

Wil je de wereld veranderen?  Je wilt de wereld veranderen Wie wil dat nou niet? Maar is dat wel mogelijk? Waarom wil je de wereld veranderen? Schiet je er zelf iets mee op? Zet eerst de antwoorden op deze vragen op een rij. Start zelf met proberen de wereld te veranderen Een schonere wereld begint… […]

Delete text

LinkedIn tip #2

Schrap alle informatie die er niet toe doet   Veel cv’s groeien uit tot enorm lange teksten. Dit komt vaak doordat mensen van baan verwisselen en/of alles er in willen zetten. Ga na wie en wat je wilt bereiken en schrap dan de teksten die er niet toe doen. Als je 15 jaar geleden een […]