Over de grens. Over de grens.

Vakantie

Je kijkt er soms maanden naar uit: vakantie. Af en toe moet je er natuurlijk even uit, geen enkel probleem. Je hebt er voor gespaard, je gaat met vrienden, familie of alleen. Iedereen weet ook dat je gaat, je hebt het immers op Facebook gezet. En misschien zelfs tegen mensen gezegd toen je ze tegenkwam. Want af en toe praat je ook nog echt met mensen. Je hebt je spullen gepakt, je tickets op je telefoon (uitprinten deed je tot 2012), je reis uitgestippeld (TomTom/9292ov), je mail op afwezig gezet en je kat bij de buren gebracht. Zo, op reis. Weg van Nederland. Even niks aan je hoofd. Sommigen gaan lekker languit in een comfortabele strandstoel liggen, anderen gaan sportief op de latten staan.

Maar wat doe je als je de grens over gaat? Je gaat je lekker afzonderen van de rest en je zet je internet uit. Geen internet, heerlijk rustig. Even lekker ontspannen, niks aan je hoofd. Want als je niet weet wat er in Nederland gebeurd, dan is het pas echt vakantie.

Bekend voor een paar seconden

Tenminste, dat was zo. Hoeveel mensen kunnen nu nog een dag zonder de meest recente Facebook status, WhatsApp berichten, Twitter updates, Instagram foto, SnapChats of mails van vrienden en collega’s te bekijken? Of wat dacht je van elk uur Nu.nl en NOS checken of de wereld al is vergaan.  Daar sta je dan lekker in de sneeuw. Kijk eens in een stoeltjeslift hoe veel mensen met hun mobieltje bezig zijn. Even een foto vanuit de lift, filtertje er over, online knallen en al je vrienden weten (alsof ze dat nog niet wisten) dat je in de sneeuw zit. Hoe handig! Zo kunnen zij ook meegenieten van alles wat jij mee maakt. Alsof ze er bij zijn. Alleen is het bij hun, in Nederland, waarschijnlijk 20 graden warmer, regent het en zijn ze aan het werk of aan het studeren. Of je bent naar een comfortabel 5-sterrenresort waar de cocktails je om de oren vliegen. Kom, probeer eens een nieuw mixdrankje, fototje er van, #YOLO, tag je beste vriend en hupsake, je bent beroemd. Iedereen die je ‘kent’ op de social media zien immers je berichten voorbij komen. Voor een paar seconden dan. Zo werkt het ook als je als bedrijf op de sociale media zit.

Een wijze les

De kracht zit ‘m in de herhaling. Je moet het namelijk van die paar seconden hebben. Mensen pakken zaken sneller op als ze herkenbaar zijn en dus moet je de boodschap vaker terug laten komen. Hierdoor gaan mensen het ook onthouden. Dus je kan beter een paar keer een boodschap van een paar seconden laten zien aan je volgers.

Als je op vakantie bent, stuur meerdere keren een foto met jouw fantastische uitzicht. Ben je eenmaal terug in Nederland, dan is de kans groter dat mensen zich herinneren dat je even weg was. Je hebt hen immers goed op de hoogte gehouden. Bij een bedrijf zal dit net zo gaan. Laat jouw fantastische product vaak genoeg zien en je zal merken, iemand die ooit zo’n product wil kopen zal aan jou denken. KASSA!

Geef een reactie